loading...

پكيج تصفيه فاضلاب

پكيج تصفيه فاضلاب - تصفيه فاضلاب - دستگاه تصفيه فاضلاب

بازدید : 241
11 زمان : 1399:2

پكيج تصفيه فاضلاب به صورت پيش ساخته در كارخانه ناب زيست و به محل پروژه حمل مي شود و لذا طراحي، مشاوره، ساخت، اجرا، نصب و راه اندازي پكيج تصفيه فاضلاب به صورت كليد در دست EPC مي باشد.

از لحاظ كيفيت فاضلاب تصفيه شده كليه محصولات به منظور رساندن مشخصات پساب تصفيه شده مطابق با حداكثر غلظت آلاينده ها در پساب خروجي طبق قوانين سازمان محيط زيست ايران مي باشد. همچنين در مواردي كه هدف از استقرار پكيج تصفيه فاضلاب استفاده مجدد از پساب خروجي در يك فرآيند خاص صنعتي و موارد مشابه ديگر باشد طراحي پكيج بر اساس آناليز پساب خروجي مورد نياز انجام مي شود.

مزاياي پكيج تصفيه فاضلاب Advantages of sewage treatment package

راندمان بسيار بالا در تصفيه فاضلاب مطابق استانداردهاي سازمان حفاظت محيط زيست
طراحي به صورت مدولار با قابليت ارتقاء
سهولت و سرعت بالا در ساخت، نصب و راه اندازي پكيج تصفيه فاضلاب
قابليت حمل و جابجايي حتي پس از نصب و راه اندازي
قابليت طراحي و ساخت در تمامي ابعاد دلخواه متناسب با فضاي در دسترس
حجم كم و شكل ظاهري مناسب پكيج تصفيه فاضلاب
عدم ايجاد بو و آلودگي هاي محيطي
عدم نياز به انجام عمليات ساختماني در محل پروژه
سهولت در بهره برداري، تعمير و نگهداري سيستم
امكان اجراي پكيج تصفيه فاضلاب در شرايط اقليمي متفاوت
سازه كاملا مستحكم و مقاوم در برابر خوردگي
سازگاري با شرايط آب و هوايي اغلب مناطق كشور

اجزاي پكيج تصفيه فاضلاب

با توجه به كيفيت فاضلاب ورودي به پكيج و كيفيت پساب خروجي كه مد نظر است پكيج تصفيه فاضلاب داراي واحدهاي مختلفي خواهد بود. تعداد اين واحد ها و انواع آنها بستگي به فرآيندي دارد كه براي پكيج در نظر گرفته شده است. به اين منظور مي توان از انواع روشها و فرآيندها در بهره برد. تعدادي از اين فرآيند ها به شرح زير مي باشند.
فرآيند لجن فعال با هوادهي گسترده (
EAAS)
فرآيند لجن فعال با بستر ثابت (
IFAS)
فرآيند بيوراكتور غشايي با بستر متحرك (
MBBR)

جنس پكيج تصفيه فاضلاب The type of sewage treatment package

پكيج هاي تصفيه فاضلاب با توجه به كاربردي كه دارند و همچنين فضايي كه براي نصب آنها تعبيه شده است، مي تواند به دو شكل دفني و يا غير دفني طراحي و نصب شود. پكيج تصفيه فاضلاب به صورت متداول از جنس هاي فلزي، پلي اتيلني و كامپوزيتي ساخته مي شوند. جنس پكيج هاي تصفيه فاضلاب ارتباطي به كيفيت و فرآيند تصفيه ندارد. بعلاوه هر كدام از روش هاي ساخت داراي مزيت هاي خاص خود است كه با توجه به شرايط و ملاحظات فني و اقتصادي، تعيين مي شود.

پكيج تصفيه فاضلاب

مقايسه پكيج تصفيه فاضلاب با تصفيه خانه با سازه بتني

در مواردي كه دبي فاضلاب به نسبت زياد باشد و لذا پس از طراحي ابعاد و تعداد مخازن از حد خاصي بيشتر شود؛ احداث تصفيه خانه بتني از لحاظ فني و اقتصادي بدون شك نسبت به پكيج تصفيه فاضلاب اولويت خواهد داشت مگر در مواردي كه كارفرما قصد داشته باشد در آينده نزديك محل تصفيه خانه را تغيير دهد. به عنوان مثال مي‌توان به كمپ هاي كارگري اشاره كرد كه معمولا كليه تجهيزات اين كمپ‌ها از جمله كانكس ها، كانتينرها و … به محل پروژه جديد حمل مي شوند.
در مواردي كه دبي فاضلاب به نسبت كم باشد معمولا پكيج تصفيه فاضلاب از لحاظ فني و اقتصادي توجيه‌پذير خواهند بود. به خصوص در مواردي كه كارفرما ترجيح مي‌دهد تا در سايت خود از عمليات اجرايي تا حد امكان خودداري شود؛ پكيج مي تواند گزينه بسيار مناسبي باشد.

پكيج تصفيه فاضلاب در مقايسه با سپتيك تانك

استفاده از سيستم سپتيك تانك به جاي پكيج تصفيه فاضلاب و متصل نمودن خروجي آن به چاه جاذب از لحاظ زيست محيطي عمل غير مسئولانه و غيرقانوني است كه هم اكنون در ايران به دليل عدم نظارت كافي سازمان محيط زيست در برخي مناطق كشور به روش رايج جهت امحاء فاضلاب تبديل شده است.
در بسياري از موارد كه كارفرما هزينه اجراي پكيج را ندارد استفاده از سپتيك به منظور حفاظت حداقلي از چاه جاذب و جلوگيري از ايجاد گرفتگي انجام مي گيرد. البته كارفرما ي محترم بايد اطلاعات لازم در ارتباط با عدم كيفيت مناسب فاضلاب خروجي از سپتيك را داشته باشد.

كاربرد پكيج تصفيه فاضلاب Application of sewage treatment package

در كليه مواردي كه نياز به تصفيه فاضلاب باشد به خصوص زماني كه نياز به كاهش زمان اجراي پروژه، سهولت اجرا و يا امكان جابجايي سيستم تصفيه در آينده وجود داشته باشد و يا در صورتي كه ظرفيت فاضلاب پايين باشد با توجه به كمتر بودن هزينه پكيج تصفيه فاضلاب كاربرد خواهد داشت. لذا در انواع فاضلاب هاي بهداشتي، صنعتي و بيمارستاني اين پكيجها مورد استفاده قرار مي گيرد.

نصب پكيج تصفيه فاضلاب Installation of sewage treatment package

با توجه به اينكه كليه عمليات ساخت پكيج، انجام لوله كشي ها و نصب تجهيزات تا حد امكان در محل كارخانه سازنده انجام مي شود لذا عمليات نصب پكيج تصفيه فاضلاب در زمان بسيار كوتاهي و به سادگي انجام مي شود. جهت نصب پكيج تصفيه فاضلاب كارفرما ميبايست برق، يك انشعاب آب خانگي و فاضلاب ورودي را در محل پكيج آماده نمايد.

بهره برداري از پكيج تصفيه فاضلاب

اپراتوري و بهره برداري از پكيج تصفيه فاضلاب به دليل اينكه جهت نظارت و اپراتوري يك فرايند شيميايي يا بيولوژيكي و يا تركيبي از فرايند هاي گوناگون انجام مي شود از اهميت ويژه اي برخوردار است. اين پكيجها شركت شاران به صورت تمام اتوماتيك طراحي و اجرا مي شوند لذا داراي اپراتوري بسيار ساده اي مي باشند. در پكيج تصفيه فاضلاب وظيفه اپراتور معمولا بازديد دوره اي از تجهيزات جهت اطمينان از عملكرد مناسب كليه تجهيزات، ساخت محلول هاي مواد شيميايي و ساير موارد مشابه مي باشد كه معمولا امكان اتوماتيك بودن آنها وجود نداشته و يا اينكه اتوماتيك نمودن آنها هزينه هاي غير منطقي به پروژه تحميل مي نمايد.

تصفيه فاضلاب

قيمت پكيج تصفيه فاضلاب Sewage Treatment Package Price

مهمترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت پكيج تصفيه فاضلاب به شرح زير مي باشد.

دبي فاضلاب ورودي
كيفيت فاضلاب ورودي
كيفيت و استاندارد مورد نظر جهت پساب خروجي
نوع فرآيند انتخابي جهت تصفيه
نوع تجهيزات، برند تجهيزات و در نظر گرفتن رزرو جهت تجهيزات استفاده شده
جنس و آلياژ و نوع پوشش دهي

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 82
  • بازدید کلی : 2751
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی